کاربرد ماده ی شیمیایی پلی اتلین در صنایع مختلف چیست؟
نوشته شده توسط : shamim

پلی ‌اتیلن گلیکول (PEG) یک ترکیب شیمیایی است که با اتصال تعداد زیادی از واحدهای اتیلن گلیکول به دست می‌آید. این ترکیب به دلیل ویژگی‌های خاص خود، در محصولات متعددی استفاده می‌شود.

PEG در بسیاری از محصولات آرایشی، بهداشتی و دارویی استفاده می‌شود. به دلیل خاصیت محلولیت در آب، این ترکیب برای ترکیب و مخلوط کردن داروها با آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. ضمناً، برای افزایش پایداری و طول عمر داروها نیز از PEG استفاده می‌شود. علاوه بر این موارد، PEG در تولید کرم‌ها، ژل‌ها، پمادها و امولسیون‌ها نیز به عنوان ماده‌ی محرک برای افزایش پایداری و کیفیت محصول استفاده می‌شود. این ترکیب همچنین در تحقیقات بالینی و نظریه‌های پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

https://avachemi.com/%d8%b9%d9%84%d9%85%db%8c/polyethylene-glycol-and-its-application/

PEG یک ماده بی‌خطر و غیرسمی است و بدون ایجاد عوارض جانبی جدی بر سلامتی استفاده می‌شود. با این حال، برخی افراد ممکن است به آن حساسیت نشان دهند و در صورت بروز هرگونه علائم حساسیت، لازم است فوراً به پزشک مراجعه شود.

در کشاورزی، PEG به عنوان یک ماده ضد رسوب و عامل جذب آب کاربرد دارد. این ترکیب در محلول‌های کمکی برای کاشت آزمایشگاهی سلول‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در نهایت، PEG به عنوان یک ماده پایه برای تولید پلیمرهای بسیار مفیدی مانند پلی‌پروپیلن گلیکول PPG

آوا شیمی صبا با چندین دهه فعالیت در زمینه ی ارائه دهنده بهترین مواد اولیه برای صنایع دارویی، غذایی، آرایشی و بهداشتی امروزه توانسته بسیاری از متقاضیان را به خود جذب کند از شرکت آواشیمی صبا می توانید از اصالت کالا و همچنین ضمانت کیفیت کالا اطمینان کامل را داشته و در نهایت از خرید خود رضایت داشته باشید. این شرکت تولید کننده انواع مواد اولیه آرایشی و بهداشتی، دارویی و مواد غذایی یعنی آواشیمی برای آسودگی در خرید برای کاربران و خریداران خود، سعی کرده تا تمامی محصولات مورد نیاز را برای همیشه در انبار خود به تعداد کافی آماده ارسال داشته باشد تا در زمانی که مشتریان ما خرید خود را انجام دادند، بلافاصله محصول مورد نظرشان را دریافت نمایند.

https://avachemi.com





:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: